Aankoopfacturen betalen via een SEPA-betalingsbestand (boekhouding)

Facturen kunt u bij de bank betalen door een betalingsbestand up te loaden. Dit SEPA-betalingsbestand of SEPA Credit Transfer (SCT) is een speciaal XML-bestand die o.a. bedragen en rekeninginformatie bevat om een betaling uit te voeren.

In plaats van dit manueel over te typen kan Followin´ dit voor u genereren.

Een SEPA-betalingsbestand aanmaken

  1. Navigeer naar de Followin´ boekhouding
  2. Navigeer naar het Aankoopdagboek.
  3. Selecteer één regel in het aankoopdagboek, klik rechtermuisknop en kies Maak een SEPA Credit Transfer-bestand.
  4. Overloop en vul indien nodig nog IBAN-nummers aan en bevestig.

Indien u meerdere items selecteert dan kiest u bovenaan de lijst bij x item(s) geselecteerd voor Maak een SEPA Credit Transfer-bestand.

Dit bestand wordt nu gedownload op uw PC en kunt u bij de bank uploaden.

Opmerking: Informeer bij de bank hoe je dit doet en of men hier een maandelijkse kost voor aanrekent.

Zie ook