Algemeen
Artikelen maken in Followin' deel uit van één van de basisonderdelen, net zoals dit binnen een bedrijf ook het geval is.
Artikelen, producten of goederen zijn veelgebruikte termen die verwijzen naar hetzelfde. Artikelen zijn niet alleen fysieke, tastbare voorwerpen of materiële items zoals tuinstoelen,machines of regenputten, maar kunnen bijvoorbeeld ook diensten of werkuren zijn die uw bedrijf aanbiedt.
In hoofdzaak zullen artikelen op documenten geplaatst worden. Dit laat ons toe om orders, offertes, facturen, creditnota's... aan te maken en te versturen.
Ook worden artikelen gebruikt bij voorraadbeheer (stockbeheer) en binnen WinCube.
Artikelen hebben steeds een unieke code.
Hoe kan ik al mijn artikelen zien?
- Ga naar het Administratie-onderdeel in Followin'.
- In het menu aan de linkerkant klikt u op Artikelen.
Aandacht
Ziet u geen artikelen in de artikellijst? Controleer dan of er geen filter of zoekopdracht actief is.
Aanmaken van een artikel
- Ga naar het Administratie-onderdeel in Followin'.
- In het menu aan de linkerkant klikt u op Artikelen.
- Klik op de knop [Nieuw] om een nieuwe artikelkaart te openen.
- Op de artikelkaart vult u de code in.
- Vul extra informatie in.
- Klik onderaan op [OK] om het artikel op te slaan en de kaart te sluiten.
Bewerken van een artikel
- Ga naar het Administratie-onderdeel in Followin'.
- In het menu aan de linkerkant klikt u op Artikelen.
- In de artikellijst dubbelklikt u op het artikel die u wil bewerken.
U kunt ook het menu-knopje op de geselecteerde regel aanstippen of rechtermuisknop en kiezen voor Bewerken. - Pas de artikelkaart aan en klik onderaan op [OK] om de wijzigingen op te slaan.