Algemeen
Om in Followin' offertes of facturen te kunnen uitsturen heeft u uiteraard één of meerdere klanten nodig die in het programma bestaan.
Een klant kan een particulier zijn maar ook even goed een bedrijf of vereniging.
Wanneer we aan het werk zijn in de handelsadministratie, of kortweg administratie, dan spreken we over klanten en leveranciers.
Dit zijn onze handelspartners.
In To Do, de opvolgingsmodule, gebruiken we de term relaties.
Klanten hebben steeds een unieke code of roepnaam in Followin'.
Hoe kan ik al mijn klanten zien?
- Ga naar het Administratie-onderdeel in Followin'.
- In het menu aan de linkerkant klikt u op Klanten.
Vervolgens verschijnt de klantenlijst met al uw klanten.
Aandacht
Ziet u geen klanten in de klantenlijst? Controleer dan of er geen filter of zoekopdracht actief is.
Aanmaken van een klant
- Ga naar het Administratie-onderdeel in Followin'.
- In het menu aan de linkerkant klikt u op Klanten.
- Klik op de knop [Nieuw] om een nieuwe klantenkaart te openen.
- Op de klantenkaart vult u de code (roepnaam) in.
- Vul extra informatie in.
- Klik onderaan op [OK] om de klantgegevens op te slaan en de kaart te sluiten.
Bewerken van een klant
Volg onderstaande stappen als u klantgegevens wil bewerken of verder aanvullen. Bijvoorbeeld een adres wijzigen of telefoonnummer toevoegen.
- Ga naar het Administratie-onderdeel in Followin'.
- In het menu aan de linkerkant klikt u op Klanten.
- In de klantenlijst dubbelklikt u op de klant die u wil bewerken.
U kunt ook het menu-knopje op de geselecteerde regel aanstippen of rechtermuisknop en kiezen voor Bewerken. - Pas de klantenkaart aan en klik onderaan op [OK] om de wijzigingen op te slaan.
Opmerking
Aanpassingen aan de klantenkaart in het onderdeel To Do zijn ook direct zichtbaar in het onderdeel Administratie en omgekeerd.