Abonnementen

Abonnementen

Het kan voorkomen dat u steeds dezelfde producten of diensten wenst te facturen aan klanten en dit steeds na een specifieke periode.

Het type abonnement kan u terugvinden via [start] [documenten] [abonnementen].
In dit onderdeel kan u alle documenten aanmaken die u periodiek wenst te factureren, stel als documentdatum de eerst volgende facturatie datum in.
Vervaldatum zal net zoals bij facturen automatisch ingesteld worden door winkin9 volgens de vervaldagenregime op de klantenkaart.

Werkwijze

  • Selecteer een document of maak gebruik van een filter om meerdere documenten aan te stippen.
  • Klik in het onderdeel [Bewerkingen] op [Abonnementen]
    Image
  • Document type : selecteer het type waar u de abonnementen naar wilt overbrengen.
  • Onderdeel Algemeen :
    • Stip de optie artikelgegevens aan als de artikelomschrijving vernieuwd moet worden, of de prijs of afbeelding.
    • Bij datum kan u de periode instellen voor het het aanpassen van de datum van de abonnementen. U kan of een specifieke periode zoals maand, kwartaal, jaar kiezen of opteren voor een zelf in te vullen datum.
      De datum van de documenten die aangemaakt zullen worden is steeds, en dit voor alle documenten, de huidige datum.
  • Onderdeel Extra :
    Image
    Bijkomende tekstlijnen kan u hier invullen, deze zullen overgenomen worden op de nieuwe aan te maken documenten.
    Er zijn 5 velden die u kan invoegen : documentnummer - project - datum - vervaldatum en leveringsdatum. Als u deze toevoegt aan de tekst zal winkin9 deze per document aanpassen naar de juiste waarde.
  • Klik op OK om de nieuwe documenten aan te maken.

Indien dit regelmatig uitgevoerd zal worden kan u deze instellingen in een profiel bewaren door in het onderdeel Profile bij huidig profiel op de knop met de diskette te klikken en deze te bewaren. Zo kan u meerdere profielen aanmaken.