Nieuw rapport aanmaken
Een nieuw rapport aanmaken
- Om een nieuw rapport te maken, kiest u ‘Nieuw’ in het menu-onderdeel ‘Wincube Rapporten’.
- Vervolgens wordt een venster geopend. In dit dialoogvenster kan u nu de keuze maken tussen :
- Nieuw Wincube rapport aanmaken.
- Hier krijgt u de volledige mogelijkheid om een rapport vanaf 0 zelf op te bouwen.
- Nieuw Wincube rapport aanmaken vanaf een template.
Met deze mogelijkheid kan u kiezen uit reeds op voorhand gemaakte templates. U heeft wel de vrijheid om deze aan te passen naar uw wensen.
Selecteer het onderdeel waarvoor u een rapport wenst aan te maken.
- Maak eerst uw keuze tussen handelsadministratie
- Of boekhouding
Maak daarna uw keuze uit een van de onderdelen en klik op [sluiten].
Als u gekozen heeft voor het aanmaken van een rapport op basis van de documenten of detaillijnen zal u 2 bijkomende dailoogvenstes krijgen :
- Documenttype : Stip hier één of meerdere documenttypes aan. Stel dat u een overzicht wenst van de omzet per maand. Dan kan u de facturen aanstippen en ook de creditnota’s om deze in mindering te brengen ...
- Documentfilter : Om er voor te zorgen dat u niet overstelpt wordt met oude gegevens die niet langer meer van toepassing zijn, om u de keuze te geven enkel met de gefinaliseerde facturen te werken of ... Kan u in het 2de dialoog een filter instellen.
Klik op [Gebruik en Sluiten] om het rapport aan te maken.