Een document versturen per mail

Versturen van een document als e-mail

In Followin' kan u naast het uitprinten van een document nu ook het document mailen naar de klant.

  1. Open hiervoor het document, bijvoorbeeld de factuur.
  2. In balk bovenaan in de factuur klikt u op de knop met de afbeelding van een vlieger.
    Image
  3. Klik in het nieuwe menu op E-mail (pdf-bijlage).
  4. Dialoog Verstuur e-mail :
    1. Rapport voor pdf : kies de layout voor pdf bijlage van de factuur, dit is dezelfde layoutkeuze als u het document zou afdrukken.
    2. E-mail handelspartner : standaard is dit het emailadres ingevuld op de klantenkaart.
    3. Verstuur kopie naar : mogelijkheid tot het versturen van een kopie naar een vast e-mailadres.
    4. Bijlagen : mogelijkheid tot het toevoegen van extra bijlage(s). Bijvoorbeeld een document met de voorwaarden of betalingsmethodes.
    5. Onderwerp : titel/onderwerp van het bericht.
    6. E-mailinhoud : Inhoud van het emailbericht.
  5. Klik op OK om het bericht te versturen naar de ontvanger.

Instellen van het emailbericht

  1. Stip op de knop met de werktas en vervolgens op dossierinstellingen.
    Image
  2. In het linker zijmenu klikt u op Documenten en vervolgens in het rechter gedeelte op Documenttypes.
  3. Stip het documenttype aan waarvan u de instellingen wenst aan te passen of in te geven.
  4. Klik vervolgens op de groene knop met de stylus.
    Image
  5. In het nieuwe dialoog klikt u op het 3de onderdeel E-mail instellingen.
    Image
    1. Stel de standaard layout in voor het aanmaken van de pdf versie van het document.
    2. Voeg eventueel extra bijlages toe. Deze kunnen bij het versturen nog verwijderd worden of u kan nog andere bijlages toevoegen.
    3. Vink Verstuur e-mail naar mezelf aan als u een kopie wenst te ontvangen.
    4. Hand-tekening vereist : hiermee krijgt de ontvanger de mogelijkheid om in een nieuw dialoog een handtekening te plaatsen die dan als bijlage toegevoegd zal worden op het origineel document in uw dossier. Opgelet : hiervoor is ook een aanpassing van de layout nodig.
    5. Onderwerp en inhoud van het e-mailbericht. Hier kan u gebruikmaken van specifieke tags zoals [%Doctype%] [%DOC_NUMBER%] [%COMPANY_NAME%].
      Het emailbericht zal dan het nummer van het document overnemen waar u de tag ingegeven hebt in het onderwerp of inhoud van het bericht, idem voor het soort document (factuur, offerte, creditnota).
      Alsook de naam van uw firma.
    6. Klik op OK om de aanpassingen te bewaren.